piątek, 4 stycznia 2013

Moje Mindful Eating - Katy Normatowicz

Miałam zacząć od "Cmentarza w Pradze", ale coś drobnego mi wskoczyło w grafik. W ręce wpadł mi poradnik...? poradniczek...? broszurka autorstwa Katy Normatowicz "Moje Mindful Eating".

"Jak schudnąć, nie stosując żadnej diety" - kogóż by nie skusił taki podtytuł, skoro skusił taką antyfankę poradników jak ja? Szczególnie, że czas odpowiedni na takie tematy - trzeba resztkami sił ratować padające już postanowienia noworoczne.

Czym jest Mindfulness? Dla mnie kolejną szaloną teorią dla szalonych ludzi, którzy potrafią swoją świadomość, całych siebie non stop trzymać w ryzach. Mindfulness to rodzaj uwagi, sposób odbierania siebie i swojego otoczenia skupiony na hic et nunc, nieoceniający. To po prostu chłonięcie całym sobą aktualnego odczucia, wykonywanej czynności.

Katy Normatowicz wykorzystała Mindfulness, aby schudnąć. Cała ta teoria nie jest właściwie niczym odkrywczym - nie od dziś wiadomo, że im wolniej się je, żuje, tym szybciej i mniejszą ilością pokarmu można się nasycić. W połączeniu z umiarem i nieprzejadaniem się można osiągnąć pewne efekty. Raczej nie da się wyłącznie dzięki temu znacznie schudnąć, ale na pewno da się przyzwyczaić żołądek do mniejszej ilości pokarmu, a przez to po prostu nie przytyć więcej.

Jeżeli macie na tyle silnej woli i konsekwencji (oraz czasu na Mindfulness) - do dzieła. Autorka podrzuca kilka rad i sztuczek, żeby samych siebie oszukać. Uczy, jak "jeść świadomie", jak celebrować posiłek. Ta 40-stronicowa książeczka to zachęta do konsekwencji, umiaru. Autorce (jak sama twierdzi) udało się - teraz ma satysfakcję i waży parę kilo mniej. Zazdroszczę. Ja właśnie wcinam kolejnego batona...

Ocena: trudno ocenić pojedynczy pomysł, opisanie "oczywistej oczywistości"... 5/6 za zapał i niektóre rady

"Moje Mindful Eating. Jak schudnąć, nie stosując żadnej diety"
Katy Normatowicz
Warszawska Firma Wydawnicza 2012
39 s.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz